woensdag 2 januari 2008

nr.1

Voila, chemo nr. 1 is 'binnen'! Bij de oncologe ben ik weer in tranen uitgebarsten, het was een combinatie van spanning en een paar slapeloze nachten, denk ik. Je ziet dat die mensen daar dat gewoon zijn, er staat altijd een doos met zakdoekjes ;-) Ik kan niet zeggen hoeveel baxters ik heb gekregen, heb het niet zo zitten volgen, maar er werd telkens tussendoor gespoeld, dus het waren er wel wat. De eerste 2 waren tegen misselijkheid, dan een rode (van die valt je haar uit!), dan nog wat lekkers tussendoor, dan ene waarvan je een ijzersmaak in je mond krijgt. Dat is gelukkig nog niet het geval ! De eerste 5 dagen zou ik me niet misselijk mogen voelen, voor daarna heb ik pilletjes gekregen. Tussen de 8ste en 10de dag zou mijn immuniteit belachelijk laag gaan zakken en mag ik niet de de cinema, mall, geen mensen kussen,... Ik denk er aan om morgen de schaar in mijn haar te laten zetten. Ik beslis over mijn haar, niet de chemo!! Volgende chemo : 23 januari, 10u. (als m'n bloed ok is uiteraard) (de foto is niet geweldig, is getrokken met de gsm + het feit dat ik er fantastisch belabberd uitzie heeft daar waarschijnlijk ook iets mee te maken!)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel veel liefs aan een dapper vrouwke ... 2008 wordt uw overwinningsjaar ! Gros bisous

Sofie zei

Hoewel ver weg
ben ik in gedachten heel dicht bij je!
Ik sla mijn armen om je heen en geef je een dikke knuffel gevuld met oneindig veel moed, kracht, warmte, hoop, geloof en vooral heel veel sterkte voor de komende periode!

Super veel liefs
Sofie

Anita zei

Proficiat meisje, dat heb je goed gedaan. Laat nu die kleine monstertjes hun werk maar doen. Zet je gedachten alleen op positieve dingen en leef de dag van vandaag.
Ik geef je ook groot gelijk wat je haar betreft. Inderdaad, het ben jij die daar over beslist, niet die chemo. Ik heb ook nadat de eerste haren uitvielen (ongeveer de 12de dag na de eerste chemo) mijn haar radicaal laten afscheren. (wilde niet dagelijks met het fenomeen van haaruitval te maken hebben.)
Ik wens je verder veel kracht en sterkte voor de komende dagen, vecht ervoor !!!

Hilde VH zei

Naast al die andere baxters die ge al krijgt wil ik je voor het nieuwe jaar een hele grote hoopvolle baxter geven met veel positieve gedachten, eentje met de nodige humor en eentje om de minder momenten door te spoelen.
Groetjes ook aan Dominique en Pieter