woensdag 2 april 2008

niet te geloven...

Vanmiddag ging ik naar de oncologe, ik voelde me al heel de dag echt niet lekker in m'n vel. Ik zei, voor de grap "Ik ben het beu, ik stop er nu mee" (was dat echt niet van plan want ik keek echt wel uit naar de voorlaatste!). Ze antwoordde "Het lijkt me ook beter te stoppen, vandaag doe je nog je 5de chemo en dan stop je er mee". Eerst dacht ik dat het om een 1-april-grap ging, met een dag vertraging dan. Blijkt dat mijn bloed met de laatste chemo zo sterk achteruit is gegaan, dat een 6de (en laatste) chemo niet haalbaar zou zijn. Mijn beenmerg hangt, bij wijze van spreken, in flarden vaneen.
Ik sloeg volledig in paniek, een chemo te weinig, wat voor gevolgen gaat dat hebben ?? Ze zei dat ze dat wel meer doen, als het bloed te slecht blijkt te zijn. Het heeft ook totaal geen zin om m'n 6de chemo bv. over 2 maanden te krijgen. Vandaar dat er werd beslist dat vandaag mijn laatste chemo werd gegeven.
En voila, die is nu binnen ! Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik nu overgelukkig ben. Ik ben er in tranen uitgebarsten, ik voelde me zo slecht, en ik vind het echt geen goed nieuws dat ik geen 6de krijg.
Ik ga me nu even verder uitzieken in de zetel.

HET KAN NU ALLEEN MAAR BETER WORDEN !

3 opmerkingen:

Unknown zei

Schatje, die laatste zin zal iedereen beamen.
Dikke knuffel van Mamy en Papy

David zei

The Big Five zijn met vijf, niet met zes. Amfibieƫn, zoogdieren en reptielen hebben vijf vingers of tenen aan elke poot. Een zeester heeft vijf armen.
Moslims belijden de vijf zuilen van de Islam, de joodse Torah telt vijf boeken. En op elke stenen tafel van Mozes stonden maar vijf geboden.
Een muziekbalk bestaat uit vijf horizontale lijnen. Take Five is een beroemde jazz standaard, niet Take Six. The Jackson Five waren (goddank) slechts met zijn vijven. De vier musketiers waren met vijf (of hoe zat het ook al weer?). De verzen van Shakespeare waren vijfvoetig.
Er zijn vijf oceanen en vijf zintuigen.

Zes daarentegen, is het getal van de duivel. Lees er het boek Openbaringen maar eens op na.

Vijf is meer dan genoeg. Vijf is goed. Vijf is vijf meer dan wij zouden aankunnen.

Vijf is hoeveel kussen wij je sturen. Of nee: doe toch maar zes. Elk drie.

David & Marie

Maria M zei

Ben je weer voor even bloze-kriekje!

Groetjes,en geniet nog van je bezoek!