zaterdag 19 april 2008

gewicht

Een overvloed aan cortisone heeft mij een extra gewicht van 6(ZES!)kg opgeleverd. Het is uiteraard niet enkel de cortisone die een rol speelt in deze hatelijke gewichtstoename, maar ook het andere vergif in de chemo dat mij gedwongen heeft om 80% van m'n tijd horizontaal door te brengen, in bed of in de zetel.
Ik zou natuurlijk onvoorstelbaar hard kunnen beginnen sporten, maar alleen al m'n sportschoenen aantrekken zuigt al de helft van de energie uit mijn lijf. Beter nog even wachten dus, voor de training van de marathon :)

3 opmerkingen:

Sofie zei

Dag lieve Marie-France,

Heel herkenbaar!!!!!

De vermoeidheid is en blijft iets vreselijk maar probeer die 'gedwongen' rust te aanvaarden, probeer je er niet tegen te verzetten. Het is te belangrijk voor je lichaam!
Ook ik heb het daar zeer lastig mee. Ik slaap heel veel maar blijkbaar lukt het me niet meer om eens 'uitgeslapen' wakker te worden!!
Als we dan weer eens een klein beetje energie hebben, gaan de kleinste mini dingetjes er mee op de loop...

Ben jij ook zo opgezwollen van de cortisone? Moet je nog steeds cortisone nemen of mocht je stoppen? Ook ik ben "enkele" vele kilo's rijker door o.a. de cortisone maar ik heb het geluk dat het niet zo opvalt bij me!
Ik vraag me eigenlijk af of die behandelingen om dat afschuwelijke kankermonster te verslaan nog zulke ongewilde en ongevraagde 'cadeaus' voor ons in petto heeft...

Ondanks alles moeten we ons blijven vasthouden en optrekken aan de gedachte dat WIJ (hopelijk!) zullen winnen en dat we tegen wil en dank van dat kankermonster terug een leven zullen kunnen leiden zonder het gevoel van te-moe zijn, te-ziek zijn, te-ellendig voelen, te-... ! Som maar op!

Heel veel liefs,
heel veel moed
heel veel sterkte
heel veel -ik denk aan je- knuffels!!!

Sofietiewietie

Anita zei

Hallo,
trek het je niet aan meiske, ik heb ook een kilo of 7 bijgekregen (had er reeds voldoende) maar de dokters hebben mij verzekerd dat die langszaam maar zeker terug zullen verdwijnen, dus hoop niet opgeven hè!
Hoop dat je in weekend wat hebt kunnen rusten want geloof me of niet, naar je lichaam luisteren en het rust schenken als het er om vraagt, is het beste genezingsproces dat we hebben.
Geniet nog van een luie zondagavond en een dikke knuffel voor jou en je gezin.

hildevdb zei

Hey Marie France,

Lang geleden. Laat die extra kilo's nu maar het laatste van je zorgen zijn, die gaan er wel weer af als je je beter voelt, doe nu maar rustig aan. tussen haakjes bij mij hangt er wel tien kilo teveel aan en ik ben wel gezond (allee eigenlijk niet met die tien kilo) maar dat is dan puur van geen wilskracht hebben...
Geniet van de dingen die je kan en voor de rest toch maar rusten. Lieve groetjes Hilde