donderdag 27 december 2007

bloed

We gingen even langs de oncologie om een papier af te halen voor de bloedtest van volgende week. We werden naar de chemokamer doorgestuurd, het was er weer volle bak 'ambiance'! Muziek stond er volgens mij een tikkeltje te luid, maar voor de rest was de sfeer wel ok. De zon scheen lekker binnen, airco stond volle bak te draaien (gelukkig!). Gemiddelde leeftijd van de patienten : 70 jaar denk ik. Zag er al een pak Sudoku's liggen, dus komt komt wel goed ! Ik zag in de chemokamer een deur met een bordje 'dirty room', het fascineert mij tenzeerste wat er zich achter die deur afspeelt! Woensdag ga ik op verkenning, en laat ik het jullie weten (het is geen toilet). Ik kon vandaag al bloed laten trekken, vanaf dat ik effectief begin met de chemo wordt dat pas de dag voor devolgende chemo gedaan. Loop dus nu met zo'n tof 'watteke' op mijn arm rond. Woensdag 2 januari om 11u afspraak met de oncologe, om 11.30u startschot chemo. Het komt nu wel heel dichtbij.... In ieder geval de I-pod en de laptop gaan mee om me wat bezig te houden, de Sudoku's houd ik als reserve-entertainment!

2 opmerkingen:

Anita zei

Hallo Marie-France,
Bedankt voor je fijne reactie op mijn webje. Ook jij bent voor mij een steun. Als ik zie dat jij je sterk kan houden (hoewel ik je niet ken en niet weet wie je bent) voel ik me ook sterk. Dan denk ik, zie, dat is tenminste een krachtig iemand, die kan haar sterk houden, dat moet bij mij ook lukken. En zie ik dan eens dat het bij je wat minder gaat, dan denk ik, allée meiske, kop op en schep ik zelf moed door jou die moed trachten in te praten. Je ziet dus, ik heb jou nodig.
Ik lees dat je woensdag om 11 uur een afspraak hebt bij de oncoloog. Ik ben op dat ogenblik ook in 't ziekenhuis 'Gasthuisberg Leuven', heb om 11u15 afspraak met oncologe-radiologe ivm de aftekening voor de bestralingen. Aansluitend moet ik dan een scan laten maken om te zien of alles op de juiste plaats getekend is.
Ik zal aan je denken wanneer ze dat chemomonstertje bij je aansluiten en hoop dat alles voor je goed zal verlopen en je niet teveel neveneffecten te verwerken krijgt. Allée vooruit Marie-France, woensdag gaan we dan maar eens samen naar het ziekenhuis, jij in Kaapstad en ik in Leuven, maar ja, de wereld is klein.
Moest ik voor nieuwjaar geen tijd meer vinden om even bij je binnen te wippen, wens ik jou en je gezinnetje nu reeds een fijn eindejaar en een fantastisch 2008. Ik wens jou en je man de kracht en energie om te genieten van de gewone dingen en om te vechten waar nodig. Hou moed, 2008 brengt ons zeker en vast zonneschijn in overvloed. Gelukkig nieuwjaar.

Sofie zei

dag lieve Marie-France

Ik las en herlas je mailtjes, ik las en herlas je berichten op je blog. Ik snap dat je bang bent. Er staan je hele moeilijke momenten, dagen, weken, maanden te wachten maar we zullen je steunen, we zullen woensdag in gedachten bij je zijn, je zal geen seconde uit m'n gedachten verdwijnen! Mail me, bel me, sms me, schrijf me... op ieder moment dat je er nood aan hebt!

Probeer toch nog 'n beetje te genieten van oudejaar! Mijn wensen voor jou zijn oneinig: veel warmte, vriendschap, moed, kracht, hoop, geloof, doorzettindsvermogen en bergen vol geluk voor 2008.

Dikke knuffel van een medestrijdertje
Sofie