zondag 25 mei 2008

papa, ik moet je iets vertellen...

Dag lieve papa,

Het is morgen net 1 jaar geleden dat je uit ons leven weggleed. Na een oneerlijk gevecht van amper 7 maanden heb je de strijd tegen kanker verloren. De laatste week die we met je doorbrachten, was enorm intens. Elke seconde komt nu weer terug, ook Britt herleeft het allemaal terug.

Weet je nog, papa, dat we je zeiden dat we wel ok gingen zijn, dat je rustig mocht gaan ? Ik moet je iets vertellen, papa...De pijn van het gemis is voor ons met momenten heel ondraaglijk geweest, en het is het soms nog...
Toen ik op 1 november het nieuws kreeg dat ik borstkanker had, stortte m'n wereld nog verder in elkaar. Volgens de dokter was de kanker al 2 jaar stilletjes aan het broeien maar dat door m'n intense verdriet om jou, de kanker echt is uitgebroken. Ik heb chemo achter de rug en ben nu bezig met bestralingen. Tijdens de vele afschuwelijk momenten van de chemo, wou ik de strijd opgeven en naar jou toekomen. Maar dan dacht ik terug aan jouw vechtlust en dat zette me weer op 'het goede spoor'.

Een tijd terug schreef Pieter zijn allergrootste wensen op. Helemaal bovenaan stond "Dat opa nog zou leven", zijn 2de wens was "Dat mama helemaal zou genezen". Aan zijn 1ste wens kunnen we jammer genoeg niets meer doen, aan z'n 2de wens werk ik nu keihard...
Lieve papa, we beloofden jou dat we ok gingen zijn, en dat gaat ook zo zijn. We moeten nog een paar zure appels doorbijten, maar dat komt wel goed. We zullen er voor zorgen dat je trots kan zijn op je dochters!
We zien je graag! x

3 opmerkingen:

Unknown zei

Marfke, mooie hymne aan je Papa

antje & karsten zei

Wat een mooie tekst. We zijn blij dat we je vader ook nog even hebben mogen leren kennen, heerlijk genietend van een hapje bij een lekkere zuidafrikaanse wijn. MF, veel sterkte vanuit Leuven.

Maria M zei

Lief van je om je Pa zo in het zonnetje te zetten,je zult hem zeker heel erg missen.
Koester je herinneringen samen met je Ma en je zus.
Groetjes!