vrijdag 20 juni 2008

de laatste

Om 8 uur vanochtend een telefoontje. "Mevrouw Tielemans, de machine werkt momenteel WEL, dus als u wil, kan u nu komen, al kan ik niet garanderen dat als u hier bent, het nog werkt....". We wagen het er op, het is maar 5 minuutjes rijden van hier, dus we hebben niks te verliezen.
Ik plaats me voor de laatste keer op de tafel, en de bestraling begint. 2 seconden, machine valt uit, stilte...nog eens een seconde,...stilte,....5 seconden, stilte..., 2 seconden, stilte,...en zo ging het door totdat ik 'alles had gekregen'. Ik moest er wel om lachen, maar op hetzelfde moment kwamen ook de tranen, veel tranen. Tranen van opluchting, tranen om de testen die nog gaan volgen, tranen voor het bang afwachten.
Het begon allemaal op 30 oktober, bijna 8 maanden geleden dus. 8 maanden die we nooit zullen vergeten. Maar ook 8 maanden van onverbiddelijke steun van lotgenotes, familie en vrienden, waarvoor ik jullie ontzettend dankbaar ben!

Bij deze wil ik nog een extra hart onder de riem steken voor al m'n lotgenotes, vooral aan Sofie en Elly, we blijven uiteraard voor jullie duimen !!

7 opmerkingen:

Dominique Vandenhoudt zei

Chapeau voor mijn supermoedig vrouwtje!!!!

Elly S zei

You did it! Een laatste keer met hindernissen, maar nu ben je er toch vanaf. Hopelijk heb je niet te veel last van de naweeën en kan je volop genieten elke dag.
Bedankt voor de duimen.
Knuffel

Sofie zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Sofie zei

Dag lieve Marie-France

Het is weer even geleden dat ik iets geschreven hebt op je blog maar ik ben je verhaal in stilte blijven volgen én intussen weet je dat mijn stilte niet betekent dat ik jou vergeten ben, integendeel.... mijn gedachten zijn heel vaak bij jou!!

Wat ben ik vrolijk, blij, opgelucht, dankbaar dat je door deze zware periode geraakt bent. Ik was er van in begin van overtuigd dat zo'n sterke moedige dappere madam, zo'n optimistisch vechtertje als jou dit gevecht zou winnen!

Per uitzondering van jouw positieve ingesteldheid, geloof, vertrouwen, vechtlust, kracht, energie, moed en sterkte weet ik niet wie of wat ik dankbaar moet zijn maar ik ben hét: méér dan zelfs!!

Soigneer je goed en laat je soigneren als een prinses. Je verdient het, méér dan wie ook.

Dikke knuffel...
Sofietiewietie

Ps. bedankt dat je blijft duimen voor Elly en mij en al je andere lotgenootjes. Het is superrrrrrrrrrrr lief!!

Maria M zei

Goed voor je dat dit weer voorbij is,en mooi dat je voor Sofie en Elly blijft duimen,dat doet goed aan een moeder hart ,wees daar maar zeker van!

hildevdb zei

Lieve Marie France,
Een heel dikke proficiat, je hebt het toch maar gedaan. Geniet nu maar dubbel en dik van alles wat je niet mocht of kon doen. Dikke zoenen voor jou en ook voor die twee verjaardagsvarkentjes!

Hilde

Unknown zei

Marfke
Samen met je gezinnetje, familie en lotgenoten zijn we superblij dat het eindelijhk voorbij is!
Blijf zoals we je kennen, een vechter met de schalkse lach van de eeuwige optimist.
Voor elk traantje dat je hebt moeten laten tijdens die moeilijke periode een KUSJE
Mamy en Papy