dinsdag 17 juni 2008

3...2...1

Et voila, nog 3 bestralingen te gaan. Daarstraks voor de laatste keer (HOPELIJK !) de oncologe gezien. Ze was tevreden over de toestand van mijn verbrande huid, wat ik wel straf vind, want het ziet er echt niet uit!

Ze heeft een voorschrift gegeven voor pillen die de oestrogenen opname in m'n lichaam tegenhoudt, ttz in mijn borsten, de rest van m'n lichaam heeft nog oestrogenen (o.a. voor de botten) nodig. Die pillen moet ik elke dag nemen, 5 (vijf!) jaar lang. Nadeel aan de pillen : 1 op 3 vrouwen die deze pillen neemt, krijgt behoorlijke vapeurs. Ik durf m'n hoofd er op verwedden dat ik niet bij die andere 2/3 zit, dus dat ik binnenkort hier heerlijk zit te puffen.
Ze zei dat ik mijn lichaam nu maar eens eerst wat 'rust' moest geven en dat ik pas midden juli met die pillen moet starten.

In juli moet ik een afspraak maken met de chirurg en de gynaecoloog. In november heb ik dan een mammo. Pfff, wil er nog niet aan denken. Nu word ik nog 3-maandelijks onderzocht, vanaf november 2009 wordt dat 6-maandelijks.

Dus als je dacht dat na de bestralingen alles voorbij zou zijn....niet dus.
Volgens mij is kanker nooit echt voorbij...

2 opmerkingen:

Maria M zei

Dag Marie France

Weer wat verder in de behandeling,je weet het een achter het ander,en alles komt zo langzaam wel in orde.

Ikzelf vandaag bij mijn oncologe geweest voor halfjaarlijks onderzoek,alles ziet er geruststellend uit,mammo was dan ook OK!

anita zei

Voila meisje, dat zit er weeral op. Ja, 5 jaar lang pillen nemen is niet niks, maar er komt een eind aan hoor, en van die rotkanker ben je nu.... vanaf !!!!!!!!! Je hebt gewonnen, houden zo !!!!!!!!!!
Groetjes, en tot......