woensdag 8 oktober 2008

afspraak vervroegd

Ik loop al een paar dagen met een pijnlijke, blauwe borst rond. Dominique heeft me naar de dokter moeten sleuren, want ik vind dat allemaal niet nodig (toch nog wel wat struisvogelpolitiek in mij, moet ik toegeven). Ze stelde voor om de mammo en echografie te vervroegen. Morgen om 11.45u 'mag' ik gaan. De afspraak met de chirurg blijft op de 24ste.

De huisarts zegt dat ze zich geen zorgen maakt, heb haar er op gewezen dat ze dat 30 oktober vorig jaar ook heeft gezegd....

Nu moet ik wel zeggen dat ik maandag een bh droeg die niet lekker zat (wat wil je, met anderhalve borst!)en hoogstwaarschijnlijk komt de pijn en de blauwe plek daarvan.

Ik zou behoorlijk liegen als ik zou zeggen dat ik niet bang ben. Was daarnet naar de supermarkt gegaan, en heb daar dubbel zo lang over gedaan dan nodig is. Bij elke afdeling bleef ik wat voor me staren, niet wetende wat ik daar stond te doen. Misschien ben ik het voorbije jaar wat te fatalistisch geworden, ik weet het niet.
Ik las in de wachtkamer nog een artikel geschreven door een vrouw met borstkanker. Ze schreef :"I'll know I'm cured the day I finally die from something else." En inderdaad, zo voelt het, je bent zogezegd 'genezen', maar dat weet je dus echt niet zeker.

Maar morgen schrijf ik hier dat alles ok is :)

2 opmerkingen:

hildevdb zei

Hey Marie France veel moed voor morgen hoor! Ik volg je nog altijd en duim met alle duimen die ik heb. Mijn moeder is in september nog op controle geweest en tot hiertoe is alles OK.
Dikke zoen Hilde

flybabyf zei

Sterkte ... beter teveel informatie dan te weinig ... we gaan voor goed nieuws!