donderdag 11 september 2008

zeg 'ns AAAAAAH

Het was lang geleden dat ik nog eens een dokter van dichtbij had gezien, ik voelde al een paar dagen dat het de hoogste tijd was. Moedeloos, uitgeput. Tijd voor nog eens een check-up dus.
Ik doe m'n beklag bij de dokter. Ze bekijkt me en vraagt :"Wat verlang je eigenlijk van je lichaam?" Ik denk 2 seconden na (een serieuze inspanning) en antwoord :"Een mirakel!". Fout antwoord. Ze wees me er op dat ik gewoon niet teveel moest verlangen van m'n lichaam. Ben van de ene dag op de andere BOENK! in een (kunstmatige) menopauze terechtgekomen. Bij een natuurlijke menopauze gaat dat allemaal lekker geleidelijk en alles op z'n tijd. Bij mij natuurlijk niet. Een op hol geslagen hormonen-winkel, met andere woorden.
Daarnet had ik nog wat 'gegoogled' naar menopauze, werd er niet direct opgewekter van, van wat ik allemaal las. Niet lezen dus, gewoon ondergaan.
De dokter heeft nog 2 tubes bloed getrokken, om na te gaan wat er nog allemaal schort. Morgen belt ze met het resultaat, zal maar al pen en veel papier bij de hand houden :D. Nee, het gaat over eventueel ijzertekort en andere zaken. Niets kanker gerelateerd.

De lentezon doet ondertussen flink z'n werk, en ben ondertussen van het vieze witte Belgische kleurtje af. (was in de zon in 't slaap gevallen....)

4 opmerkingen:

flybabyf zei

Ik ken dat gevoel. Ik verwacht ook elke dag weer een mirakel van mijn lichaam. Maar leer dat maar eens af :)

Sterkte ...

Blackbird zei

Hoi Meis,
Tja, kan me voorstellen dat je doodmoe bent, eerst tijden lang zoveel spanning, medicijnen die alleen maar zieker lijken te maken, dan nog een fijne maar o zo vermoeiende reis naar Belgie, bekaf terug, en dan een stemmetje in je hoofd van : het zal toch niet......
Ik hoop dat de uitslagen zodanig zullen zijn dat je met wat extra vitaminen/mineralen je snel weer wat beter zult voelen. Bij jullie begint het voorjaar, dus neem het ervan en laat de zon je botjes verwarmen. Je bent een bikkel en komt er wel.
Liefs, Lein

Maria M zei

Groetjes!

Blackbird zei

Kom even kijken hoe het met je gaat.

Groetjes